جلسه شوراي بهداشت شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد و محوريت مرکز بهداشت شهرستان يزد صبح ديروز در فرمانداري يزد برگزار شد.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا:در اين جلسه که به رياست مرکز بهداشت شهرستان يزد برگزار شد، مسائل و مشکلات بهداشتي شهرستان يزد مورد بررسي قرار گرفت.

از جمله موارد مطروحه در اين جلسه اختصاص جايگاه‌هاي ويژه جهت تخليه پساب‌هاي جمع‌اوري شده توسط تانکرهاي فاضلاب و موظف شدن کليه تانکرهاي غير مجاز به کسب مجوز از سوي شرکت پساب بود.

در خصوص احداث مجتمع‌هاي دامداراي در شهرستان زارچ و شاهديه نيز مقرر گرديد موضوع از طريق بخشداران شاهديه، مرکزي و زارچ پيگيري گردد.

بحث مشکلات آلودگي آب روستايي از ديگر موارد عنوان شده از سوي رييس مرکز بهداشت شهرستان بود، که طي آن قول مساعد جهت نصب کلرزن‌هاي گازي از سوي آب و فاضلاب روستايي تا پايان سال 85 عنوان شد.

در ادامه جلسه فرماندار يزد به موضوع جمع‌آوري قليان از مراکز تفريحي و اقامتي اشاره کرد و از نيروي انتظامي و مرکز بهداشت به جهت تعامل در اين امر قدرداني نمود.

در اين جلسه شهرداري يزد موظف به ساماندهي وسايل جمع‌آوري زباله از سطح شهر گرديد و مقرر شد مکان‌هايي مناسب جهت شستشو، ضد عفوني و نگهداري وسايل حمل زباله در نواحي سه گانه يزد منظور گردد.

مشکلات ناشي از نخا‌له‌هاي مربوط به کارخانه نساجي يزدباف ديگر موضوع طرح شده در اين نشست بود، كه نتيجه‌ي مشورت اعضاء منجر به اين شد كه با توجه به اين كه کارخانه مذكور هزينه جمع‌آوري نخاله‌هاي ساختماني در زمين‌هاي اطراف کارخانه را به شهرداري پرداخت نموده است، شهرداري موظف مي‌باشد هرچه سريع‌تر در اين خصوص اقدام نمايد.

در زمينه ساماندهي بافت قديم شهر نيز ستاد شهر سالم موظف به شناسايي و معرفي مکان‌هاي مخروبه و نيز تشکيل جلسه با نمايندگان دستگاهاي مربوطه از جمله شهرداري، ميراث فرهنگي، فرمانداري، نيروي انتظامي،و شوراي شهر گرديد، تا مشکلات اين بخش نيز مرتفع گردد

منبع:ايسنا

                يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا